2012. november 5., hétfő

Mézes-fűszeres süti

Még messze van a karácsony, de már mindenhol látni lehet a készülődést. Az üzletekben megjelentek a karácsonyi csecsebecsék és már a bevásárlóközpontokat is elkezdték díszíteni. Így engem is elragadott a karácsonyi fíling. Éppen ezért hétvégén sütöttem egy számomra a karácsonyt idéző desszertet. Kuglóf formában sütöttem, mert amellett, hogy egyszerű és jól átsül, még állati jól is néz ki.



Mézes-fűszeres süti

Süti hozzávalók:

  • 300 g fehér liszt
  • 250 g lágy vaj
  • 200 g cukor
  • 180 ml tejföl
  • 90 ml méz
  • 3 tojás
  • 2 tk. vaníliakivonat
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. só
  • porcukor a szóráshoz

Töltelék hozzávalók:

  • 200 g cukor
  • 2 tk. őrölt fahéj
  • 1 tk. őrölt gyömbér

A lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a sót összekeverjük egy tálban. Robotgéppel a vajat a cukorral, mézzel, vaníliakivonattal krémesre keverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a szárazanyagok keverékét és a tejfölt. A tészta felét egy kivajazott kilisztezett kuglóf formába öntjük. A töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük és a formában lévő tésztára szórjuk, majd a maradék tésztát rákanalazzuk. Előmelegített sütőben 160 fokon aranybarnára sütjük. Kicsit, több mint egy óráig sül sütőtöl függően. A formában hagyjuk hűlni negyed órát, majd rácsra borítjuk és hagyjuk teljesen kihűlni. Tetejét megszórjuk porcukorral.

A tésztája finom, puha, a töltelék olvadt, ragacsos lesz és a fűszerektől igazán karácsonyi hangulatot áraszt. Sütés közben az illata az egész lakást bejárja, sőt még a szomszédokat is úgy kell elkergetni az ajtó elől. Jó étvágyat kívánok!


2 megjegyzés:

  1. Elősütöttem karácsonyra,s mennyei lett! Az íz, az illat...!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett. Mondtam én, hogy ellenállhatatlan! :)

      Törlés