2012. november 12., hétfő

Almás-krémes

Barátnőmnél ettem először ezt a sütit és egyből odáig voltam érte. El is kértem a receptet, ami több, mint egy évig ott állt az inboxomban, mire odajutottam, hogy megcsináljam. És igen, a múlt hétvégén végre sor került rá és mondhatom, mennyei lett.




Almás-krémes

Tészta hozzávalók:
  •  60 dkg liszt
  •  20 dkg zsír (én margarinnal csináltam)
  •  20 dkg cukor
  •  2 tojás
  •  1 sütőpor
  •  2 vaníliás cukor
  •  3-4 kanál tejföl
Krém hozzávalók:
  • 2 tojás
  •  1/2 liter tej
  •  2 vaníliás puding
  •  15 dkg cukor
  •  1 vaníliás cukor
  •  25 dkg margarin
Almatöltelék hozzávalók:
  • 1,5 kg alma
  •  2 evőkanál vaj
  •  10 dkg cukor
  •  1/2 mokkáskanál fahéj

A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk, 3 részre osztjuk és egyforma méretű lapokat sütünk belőle.
A krémhez a pudinport a tejjel, kevés cukorral elkeverjük, sűrűre főzzük, hozzáadjuk a tojásokat, majd hagyjuk hűlni. A margarint a maradék cukorral habosra keverjük, majd a pudinghoz adjuk.
Az almatöltelékhez az almákat meghámozzuk, lereszeljük és vajon a cukorral, fahéjjal addig pároljuk, míg elfő a leve.

Egy tésztalapot tepsibe teszünk, megkenjük a krém felével, aztán rátesszük a második lapot, és következik az almatöltelék. Végül a harmadik lappal fedjük, amit megkenünk a krém másik felével. Tetejét fahéjjal megszórjuk.



Isteni finom sütemény, főleg aki szerei az almas dolgokat. Egyszer mindenkinek ki kell próbálni! Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése