2012. november 14., szerda

Citromos torta


A vajkrémes torták közül az egyik kedvencem, mert könnyű, krémes, nem túl édes és ahogy én készítem, nem is túl vajas, mint egyes cukrászdai termékek. Egyszerűen isteni és az elkészítése sem túl bonyolult.





 
Piskóta hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 12 dkg cukor
  • 15 dkg liszt

Citromos krém hozzávalók:

  • 3,5 dl tej
  • 5 dl vaníliás pudingpor
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg + 30 dkg margarin (én kevesebbet teszek bele, nem szeretem, ha nagyon vajas a krém)
  • kb. 2 citrom leve és reszelt héja (attól függ mekkora a citrom)

 

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a cukor 2/3-ával habosra keverjük, míg ki nem fehéredik. A fehérjét félig felverjük, majd hozzáadjuk a maradék cukrot és kemény habbá verjük. A fehérjéből egy keveset hozzákeverünk a sárgájához, jól elkeverjük, aztán a maradék fehérjét is hozzáadjuk. Végül a lisztet fakanállal óvatosan hozzákeverjük, vigyázva nehogy a hab összeessen. Sütőpapírral bélelt formában 170-180 fokon megsütjük. Ha megsült, megfordítjuk, majd hagyjuk kihűlni.

A krémhez a tejet a pudingporral csomómentesre keverjük, majd folyamatos kevergetés mellett főzzük. Amikor már kezd sűrűsödni, hozzáadjuk a cukrot (ezt azért nem előbb, mert akkor hamarabb leég) és teljesen besűrítjük. Végül hozzákeverjük a 15 dkg margarint. Amikor kihűlt, akkor  a maradék margarinnal kihabosítjuk (az eredeti recept szerinti 30 dkg helyett én kb. 10-15 dkg-t adok még hozzá, így nem lesz annyira vajas a krém).
 
Könnyű, ízletes torta, főleg annak aki nem szereti a nagyon édes, émelygős tortákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése