2013. december 13., péntek

Gesztenyés hókifli

Hókifli - nagymamáink receptje...Legalábbis nekem mindig a nagymamám jut eszembe erről a sütiről. Gyerekkoromban sokat ettem nála, igaz, ő szilvalekvárosat sütött. Sajnos az ő receptjét már nem tudom elkérni, de próbáltam valami hasonlót csinálni. Én most a karácsonyi hangulat jegyében gesztenyekrémmel töltöttem, de a gyerekkori feeling kedvéért pár szilvalekvárosat is csempésztem közé.



Gesztenyés hókifli

Tészta hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 18 dkg tejföl
Töltelék hozzzávalók:
  • 50 dkg gesztenyemassza
  • 1-1,5 dl tej
+ tojás a kenéshez, porcukor a forgatáshoz

A tésztához a lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd hozzáadjuk a tejfölt és jól összegyúrjuk. Egy órát hűtőben pihentetjük.
A töltelékhez a gesztenyemasszát a tejjel jól kikeverjük, nyomozsákba töltjük.
A tésztát 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk, kb 6 cm széles csíkokat vágunk belőle, aminek a közepére nyomjuk a tölteléket. A csíkok szélét megkenjük tojással, majd egymásra hajtjuk. Az így kapott hengert 6-8 cm-s darabokra vágjuk és picit meghajlítjuk. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és 180 fokos sütőben 15-20 percig sütjük. Még melegen porcukorba forgatjuk. Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése