2013. május 7., kedd

Tiramisu muffin

Szeretem Lorraine Pascale receptjeit, mindig egyszerűek, finomak és mutatósak. Ez a muffin is tőle származik. Mikor láttam, nagyon megtetszett és gondoltam kipróbálom. Nem bántam meg, nagyon finom süti és nem tart túl sokáig elkészíteni. Vendégvárónak is kiváló. A családnak is ízlett, hamar el is fogyott.



Tiramisu muffin

Tészta hozzávalók:
  • 165 g puha vaj
  • 100 g barna cukor
  • 100 g kristály cukor
  • 4 db tojás
  • 260 g finom liszt
  • 80 g ricotta
  • 2 ek nescafe 4 ek vízben feloldva
  • 12 db amaretti keksz (én nem kaptam ilyet, így helyettesítettem más omlós keksszel és mandulaaromával)
Töltelék hozzávalók:
  • 500 g mascarpone
  • 1 rúd vanília
  • 4 ek porcukor
  • 4 ek Marsala bor (nekem ilyen sem volt itthon ezért ezt is helyettesítettem egy kis meggylikőrrel, de szerintem bármilyen likőrrel finom)
  • 8 db amaretti keksz morzsolva
Szirup hozzávalók:
  • 165 g cukor
  • 165 ml víz
  • 2 ek nescafe
A muffin tésztához először a cukrot habosra keverjük a vajjal. Kis adagokban hozzáadjuk a tojásokat és a lisztet. Végül hozzákeverjük a ricottát, kávét és az összemorzsolt kekszet. Muffinformákba kanalazzuk és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.
Közben a töltelék hozzávalóit összekeverjük és hűtőben pihentetjük. Elkészítjük a szirupot is. A hozzávalókat egy lábosban felforraljuk, majd hagyjuk hűlni.

Ha a muffinok megsültek és kihűltek, félbevágjuk őket. A muffinaljakat megkenjük bőségesen a sziruppal. Majd a krémből kanalazunk rá (a legegyszerűbb fagyiskanállal adagolni) és rátesszük a muffintetőket. A tetejükre is csorgatunk a szirupból és már tálalhatjuk is.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése