2013. május 15., szerda

Cannoli

Már régóta szerettem volna megkóstolni az igazi cannolit. Nemrég olaszországban jártam, de sajnos a kóstolás megint elmaradt. A cannoli eredetileg szicíliai desszert, és mivel a közeljövőben nem látogatok el oda, így kénytelen voltam magam megsütni. Az elkészítése picit időigényes, a csövekre tekergetés és olajban sütés miatt, amit én nagyon nem szeretek, de a kíváncsiság nagy úr, így rászántam magam és nem bántam meg. Nagyon finom édesség.



Cannoli tészta hozzávalók:
  • 180 g liszt
  • 40 g  vaj
  • 1 tojássárgája
  • 2 ek cukor
  • 2 ek desszertbor
  • 2 ek fehérbor
  • 1 csipet só
  • 1 csipet fahéj
  • 1 tk kakaópor - elmaradhat
  • olaj a sütéshez
Töltelék hozzávalók:
  • 250 g ricotta
  • 125 g porcukor
  • 60 g kandírozott narancshéj, citromhéj
  • ( 30 g darabolt étcsoki - opcionális)
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd hűtőben pihentetjük egy órát.
Közben elkészítjük a tölteléket. A ricottához hozzákeverjük a porcukrot, kandírozott gyümölcsöket, csokit. (Nekem túl híg volt a ricottám, így egy nagyon pici zselatint is tettem bele). Felhasználásig hűtőbe tesszük.

A tésztát pihentetés után kinyújtjuk kb 1 mm vastagságúra. 10-12 cm átmérőjű köröket/ovális formákat vágunk belőle. A cannoli csöveket, ennek hiányában a sajtos rolóhoz használt csöveket beolajozzuk, majd rátekerjük a tésztát. A széleit felvert tojással ragasztjuk egymáshoz, hogy sütés közben ne nyíljon szét. Egy lábosban bőséges olajat hevítünk, beletesszük a csövekre feltekert tésztahengereket. Aranybarnára sütjük, majd papírtörlőre szedjük. Ha kihűltek, lehúzzuk a csövekről.

A tölteléket habzsákba kanalazzuk és a kihűlt tésztahengereket megtöltjük vele. Tetejét porcukorral meghintjük. Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése