2015. január 25., vasárnap

Sacher torta

Egy kedves barátnőm szülinapi kívánsága volt ez a torta, így hát megcsináltam. Előtte nem voltam nagy Sacher torta-fan, de mint kiderült, eddig nem ettem igazán jót. Elkezdtem a neten keresgélni receptek után, és találtam jó pár "eredeti receptet", ami persze mind különböző volt. Így hát ezekből raktam össze az én variációmat. És a végeredmény önmagáért beszélt. A szülinaposnak és vendégeinek is nagyon ízlett. Azóta már a családnak is megcsináltam és ott is sikert aratott. A nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik.




 Sacher torta hozzávalók:

  • 6 db tojás
  • 16 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 18 dkg jó minőségű étcsoki
  • 16 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliáscukor/1 kk vaníliaaroma
  • kb fél üveg sárgabaracklekvár
Csokimáz hozzávalók:
  • 10 dkg étcsoki
  • 3 dkg vaj
  • 12 dkg porcukor
  • 2 ek. víz
  • 1 kk ecet

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét habbá verjük. A csokit vízgőz felett felolvasztjuk. Közben a vajat a cukorral habosra keverjük, egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, vaníliát, majd az olvasztott csokit. A tojásos csokis masszához hozzákeverjük a fehérjehabot, majd óvatosan beleforgatjuk a sütőporos lisztet. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük. 160 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Hagyjuk kihűlni, majd két vagy három lapba vágjuk.( Az eredeti recept szerint két lapba kell vágni, de én háromba szoktam, mert akkor több rétegben jut bele lekvár és szerintem úgy finomabb.)
A lapokat megkenjük baracklekvárral, majd kívülről is körbekenjük a tortát. Hűtőben dermesztjük. Közben elkészítjük a csokimázat. A porcukrot a vízzel felforraljuk, majd hozzáadjuk az ecetet, levesszük a tűzről. A csokit vízgőz felett megolvasztjuk és a cukorsziruphoz öntjük. Hozzáadjuk a vajat is és simára keverjük. A kész mázzal bevonjuk a tortát. A megmaradt csokimázból vagy olvasztott fehércsokiból mintát rajzolunk a tetejére. Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése