2015. január 14., szerda

Egzotikus csók

Ezt a süti receptet érdekes módon egy regényben olvastam. Annyit áradoztak róla, hogy gondoltam kipróbálom tényleg olyan jó-e. Picit változtattam csak a recepten, a fehércsokit étcsokira, az egzotikus aszalt gyümölcsöt vörösáfonyára cseréltem. Egyszerű, gyors, finom sütemény. Vendégvárónak, gyerekzsúrra is kiváló. Légmentesen lezárt dobozban sokáig eláll, már ha marad belőle :)



Egzotikus csók hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 20 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 15 dkg étcsoki apróra vágva
  • 15 dkg apróra vágott aszalt vörösáfonya 
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 tojás
  • 1-1,5 dl víz
A lisztet átszitáljuk, hozzákeverjük a sütőport. A vajat elmorzsoljuk a sütőporos liszttel. Belekeverjük a cukrot, csokit, aszalt gyümölcsöt. Hozzáadjuk a citromhéjat és a tojást is, majd annyi vizet, hogy a tészta kellően lágy legyen. A sütőt előmelegítjük 190 fokra. Sütőpapírralt bélelt tepsire evőkanálnyit teszünk a tésztából 7-8 cm távolságra egymástól, majd kanál hátuljával kicsit lelapítjuk. 10-12 perc alatt aranysárgára sütjük. Jó étvágyat kívánok!


3 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, ezt kipróbálom! Pont van itthon hozzávaló, és valami keksz szerűséget akartam már csinálni. Jókor jött a recept! :)

    VálaszTörlés
  2. Fincsi lett! :) Én most fél adagot csináltam. Kicsit kevesebb cukorral (10 dkg a fél adaghoz) és most épp tejcsokival. És így is nagyon finom! G. mondta is, hogy mentsem a receptet. Megtörtént! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy ízlik :) Biztos tejcsokival is finom, majd legközelebb én is kipróbálom :)

    VálaszTörlés