2014. július 1., kedd

Citromos hamis ördögtorta

Hamis ördögtortának neveztem el, mert az igazi ördögtorta (http://szerecsendejo.blogspot.hu/2013/04/ordog-torta-marcipan-bevonnattal.html) adta az ötletet ehhez a finomsághoz. Mivel nem akartam csokisat sütni, de az ördögtorta állaga nagyon ízlik, ezért megpróbálkoztam csoki és kakaómentes verziójával. A tésztájába nem került kakaópor, a krémbe pedig étcsoki helyett fehércsoki és citrom került. Nem csalódtam, a végeredmény nagyon finom lett :)



Cirtomos hamis ördögtorta

Piskóta hozzávalók:
  • 2 dl víz
  • 0,5 dl citromlé
  • 10+15 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj/margarin/
  • 2 tojás
  • 2 tk vanília kivonat
  • 22,5 dkg liszt
  • 0,5 tk szódabikarbóna
  • 0,5 tk sütőpor
  • 0,5 tk só
Krém hozzávalók:
  • 1-1,5 l tejszín
  • 20 dkg fehércsoki
  • 1 citrom leve 
A vizet, citromlét a 10 dkg cukorral felforraljuk, cukorszirupot főzünk. A vajat habosra keverjük a 15 dkg cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, vanília kivonatot. A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával, sütőporral és sóval. A tojásos keverékhez hozzáöntjük a cukorszirupot, majd a lisztes keveréket. Egy tortaformát kivajazunk, kilisztezünk, és beleöntjük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. A formában hagyjuk hűlni 10 percet, majd kiborítjuk, és hagyjuk teljesen kihűlni. 
A krémhez a tejszínt felmelegítjük, majd a tűzről levéve beleszórjuk a fehércsokit és addig keverjük, amíg teljesen felolvad, majd beleöntjük a citromlevet. Hagyjuk hűlni. 
A piskótát visszatesszük a tortakarikába és ráöntjük a krémet. (Aki szeretné, több rétegben is megkenheti a piskótát, én itt az egyszerűség kedvéért csak a tétejére öntöttem a krémet.) Hűtőben dermesztjük. Ha megdermedt a krém, levesszük a tortakarikát és már tálalhatjuk is. Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése