2014. február 13., csütörtök

Túrós pogácsa

Ez egy nagyon egyszerű pogácsa recept anyukámtól. Sokszor süti ő is és én is, mert nagyon egyszerű és nagyon finom. Sokáig eláll, már ha marad belőle. Fagyasztani is kitűnően lehet. Ha hirtelen vendégek jönnek, pillanatok alatt megvan, de ha lusták vagyunk, akkor csak kikapjuk a fagyóból. Az eredeti verzó finom lisztből készül, én próbáltam már teljeskiőrlésű búzalisztből is, vagy fele ilyen fele olyanból. Mindegyik nagyon finom.




Túrós pogácsa hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 25 dkg liszt ( lehet teljeskiőrlésű búzaliszt is )
  • 25 dkg margarin
  • 2 tk só
Tetejére
  • 1 tojás a kenéshez
  •  reszelt sajt
A pogácsa hozzávalóit összegyúrjuk. A tésztát hűtőben pihentetjük egy kicsit.( Én néha ezt a lépést kihagyom, szerintem akkor is finom lesz, picit ragadósabb ilyenkor a tészta, nehezebb kiszaggatni). 
Kb. egy cm vastagra kinyújtjuk a tésztát és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tepsire tesszük. Tetejét megkenjük tojással, megszórjuk sajttal. 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Jó étvágyat kívánok!



2 megjegyzés:

  1. Szia Évi,
    elkészítettem a pogit, most hűlt ki, viszem vendégségbe. Ez valami brutál finom, 10/10. Köszi a receptet. Üdv, Orsi.

    VálaszTörlés
  2. Szia Orsi,
    Orulok,hogy izlik. Remelem a vendegeknel is sikert arat. Tovabbi jo sutogetest! Udv,Evi

    VálaszTörlés