2013. szeptember 24., kedd

Linzi csiga

Egyszerű, gyors, mutatós. Vendégvárónak is kíváló, vagy csak úgy... Én épp csak megkívántam valami keksz félét és hát ugye jobb a házi, mint a bolti. Így összedobtam ezt a fincsi kis linzi csigát. Az eredeti recepthez képest annyit változtattam rajta, hogy teljes kiörlésű lisztet is tettem bele, de sima liszttel is tökéletes.


Linzi csiga hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj/margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 ek kakaópor
  • 1 kk vaníliaaroma
  • reszelt citromhéj
A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk a cukorral, tojással. Ezután a tésztát két egyenlő részre osztjuk. Az egyik feléhez hozzzáadjuk a kakaóport és jól beledolgozzuk, a másik feléhez pedig a vaníliát, citromhéjat. A tésztákat hűtőben pihentetjük 30 percig. Majd mindkettőből egyforma méretű téglalapot nyújtunk és a sárga linzi lapra rátesszük a kakaósat (érdemes tojásfehérjével lekenni az alsó lapot, hogy jobban egymásra ragadjanak). A téglalap hosszabb oldalánál feltekerjük, utána kb ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle, amit két tenyerünkkel kicsit lelapítunk. Tepsire tesszük és 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése