2017. szeptember 8., péntek

Csupa csoki kocka


Ezt a receptet már többféleképpen kipróbáltam. Készült már belőle kuglóf ,torta, most pedig sütemény.Egy kerti partyra sütöttem vendégvárónak és ebben a formában is megállta a helyét. A csapat három perc alatt eltüntette az egészet, mire felocsúdtam, már el is fogyott :) Puha, szaftos piskóta trüffelkrémmel.  Aki a csokit szereti, annak kötelező kipróbálni!


 

Csupa csoki kocka hozzávalók:

  • 180 g liszt
  • 225 g cukor
  • 60 g olvasztott vaj
  • 50 g keserű kakaópor
  • 250 ml író (nekem nem volt itthon, így helyettesítettem 1-2 ek. tejföllel elkevert tejjel, de joghurttal is lehet)
  • 125 ml tej
  • 2 tojás
  • 1 ek.nescafe pici tejben feloldva
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. vaníliakivonat
  • 1/4 tk. só

Csokikrém hozzávalók:

  • 200 g étcsoki
  • 2 dl tejszín

A tésztához a száraz alapanyagokat összekeverjük egy tálban. A nedves alapanyagokat robotgéppel jól elkeverjük, majd a szárazanyagokhoz öntjük és simára keverjük. Egy sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntjük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük (hamar megsül). Ha kész, hagyjuk kihűlni, majd a tetejét picit meglisztezzük hogy ne ragadjon és óvatosan kiborítjuk a tepsiből. Levesszül róla a sütőpapírt, majd két egyforma lapra vágjuk.
Közben az öntethez a tejszínt felforraljuk, majd a tűzről levéve jól elkeverjük benne az étcsokit. A krémet is kihűtjük, hogy jól kenhető állgú legyen.

Az egyik piskóta lapot megkenjük a krém felével. Rátesszük a másik lapot ,majd megkenjük a maradék krémmel és a tetejét megszórjuk kókuszreszelékkel. Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés: