2014. december 1., hétfő

Répatorta

Eddig nem sok helyen ettem jó répatortát. Sajnos álatalában túl száraz szokott lenni. Én úgy szeretem, ha jó szaftos, puha a tésztája. Az én változatom ilyen. Van benne répa rendesen, nem csak úgy mutatóban. Próbáltam az összetevőket viszonylag egészséges alapanyagokból összeállítani. A krém meg már csak "hab"a tortán. Én krém nélkül is szeretem, sőt! De a család nagy része inkább a krémes sütiket szereti, ezért szokott rá vagy belekerülni. Ez most épp a krémmel töltött verzió, kívülről fondanttal borítva. Igaz, hogy ez a díszítés nem épp a karácsonyt idézi, inkább húsvétra emlékeztet, de a torta maga illik az ünnepi hangulathoz így december elején.
A recept muffinként is bevált. Természetesen ekkor rövidebb ideig sütjük.



Répatorta hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 25 dkg méz
  • 2 dl olívaolaj
  • 28 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 14 dkg darált dió
  • 40 dkg reszelt répa
  • vanília/vaníliakivonat
  • 1 sütőpor
  • 1 kk fahéj
  • 1 csipet só
Krém:
  • 25 dkg mascarpone 
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dkg vaj
  • vaníliakivonat
A répatortához a mézet elkeverjük az olívaolajjal, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat. A répa kivételével a többi hozzávalót a mézes keverékhez öntjük és jól elkeverjük. Végül beleforgatjuk a répát is. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük és 175 fokra előmelegített sütőben kb 1 óra alatt készre sütjük. Kihűtjük.

A krém hozzávalóit robotgéppel simára keverjük és a kihűlt tortára kenjük.
Vagy a kihűlt tortát két lapba vágjuk és megtölthetjük a krémmel. Fondanttal díszíthetjük. Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése